onsdag 5 september 2012

Ultraljud!

Vi var på ultraljud i måndags och här är vår lilla filur. Allt såg bra ut och alla fingrar och tår är på plats.
 
Fick en sådan nervösattack när vi var i väntrummet. Tycker inte jag oroat mig så mycket innan, men då kom det. Man vet ju aldrig, något kan ju vara fel. Sen var inte barnmorskan/läkaren så jättetrevlig. Först var hon väldigt rak och allvarlig och berättade tydligt att hon skulle kolla om det var något fel på barnet. Det enda jag tänkte på var hur hon skulle berätta om det var något som inte stod rätt till. Hon kändes ganska kall. Men efterhand mjuknade hon upp och vi fick till och med ett leende av henne när den lille gäspade.
 
underbart! Tänk att jag har den lille i magen, det är bara inte klokt. Lyckliga är vi och vi kollar om och om igen på vår dvd som vi köpte med hela ultraljudet. Och nytt datum för den lille att komma är 25 januari, så jag var lite längre gången än vi trodde.
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj då, grattis, vad kul!
Har inte tittat in här på länge så jag visste inte.
Första barnet, det är stort.