torsdag 26 januari 2012

Inte utan att jag blev lite rädd!

Idag när jag satt på jobbet och åt frukost med barnen började det helt plötsligt "blixtra" framför vänster öga. Så där som när man kollar in i en lampa och blir bländad. Jag tyckte det var lite konstigt för jag hade inte blivit bländad, men det var inte mer med det. Efter en stund blev jag däremot lite orolig då "blixtrandet" inte ville gå över!!

Jag gick för att prova ta bort linsen, men det hjälpte inte. Illamåendet och paniken (jag får väldigt lätt panik) började krypa på. Jag ringde till Jocke och skulle berätta att jag skulle åka in till akuten, då det helt plötsligt gick tillbaka. Enligt Jocke var medicinen som behövdes att prata med honom. Min finaste!!

Visst att synen blev bra, men huvudvärken och illamåendet blev bara värre. Min vänstra arm började sticka och somna, så nej det gick inte att vara kvar på jobbet! Efter några timmars sömn började jag bli människa igen. Nu mår jag relativt bra. Lite seg i skallen kanske, men det blir till att göra ett nytt försök på jobbet imorgon. Förmodligen var det som de flesta trodde ett migränanfall. Och så länge det håller sig till det är jag lycklig!!

Så nya tag imorgon!!


Inga kommentarer: