söndag 23 oktober 2011

Härliga dagar i Uppsala!!

Oj vad det myser här borta i Uppsala.

Efter att fått skjuts upp till Stockholm av Linda o Co i fredags, var det ju inte utan att jag blev lite stressad då de släppte av mig mitt i fredagens eftermiddagsrusning för att ta tåget till Uppsala. Först var det bara att ta tunnelbanan in till centralen som gällde, fy farao vad människor. Men ändå måste jag säga att jag blev positivt överraskad då jag träffade mycket trevliga människor som hjälpte mig både med biljettköp och att visa vägen. Så till slut hamnade jag på tåget mot Uppsala. Väldigt skön känsla när jag äntligen kunde sätta mig på tåget och kolla ut genom fönstret på alla människor som stressade förbi.

Väl i Uppsala möttes jag av finaste E-L. Hemma i lägenheten var det bara att korka upp vinet och laga godaste maten. Inte utan att huvudvärken smög sig på nästa morgon. Igår lördag blev det shopping och lunch i staden. Kvällen bestod av en tre-rätters meny, vin och en massa tårar till filmen "Allt för din syster". Ingen film för mig, då den leder till massa ångest, så idag har E-L lovat att vi ska hyra massa komedier och ha mysdag hela dagen lång. Härligt, imorgon blir det hem till verkligheten igen!

Inga kommentarer: