fredag 19 augusti 2011

Jag ska få se Movits! Tjoho!!



Solen skiner inom mig, men ute fortsätter den gömma sig. Något som verkligen hjälper mig genom dessa månader utan Jocke är när jag har något att fokusera på. Och det kommer hända massa kul grejer de närmsta veckorna, vilket gör att jag mår riktigt bra för tillfället.

Redan tisdag kommer jag åka till Lund för den första kursträffen. Nu har Frida, en gammal klasskamrat, som jag då tänkt bo hos när jag har skola, bjudit med mig på Malmöfestivalen. Hur kul är inte det då?! Så på tisdag ska jag kolla på Miss Li och Movits, ett störtskönt band som spelar en blandning av jazz och hiphop. De gjorde också en turné i USA, förra året tror jag det va, då de sjunger på svenska och det gick sjukt bra. Amerikanarna tyckte de var toppen. Så det blir till att svänga våra lurviga!! Och äta massa god mat, åt skogen med GI!!

Tror minsann brorsan blir lite avundsjuk, då jag vet att han diggar detta svängiga band.