söndag 21 augusti 2011

Igår var det möhippa!!!



Ja, igår var det då äntligen dags för Emmas möhippa efter alla förberedelser och planering. Så skoj vi hade!!!

Dagen började med insmygande när Emma fortfarande låg och sov. Efter att Emma vaknat till och fått på sig sin fina utstyrsel begav vi oss till Hoglands Park för frukost.



Vår sötaste och minsta deltagare!



Efter att vaknat upp till mörka moln och halv storm, vågade vi ändå chansa och ta båten ut till Aspö. Tur var det, visst att det blåste ganska rejält, men solen kom fram och bjöd på jättehärligt väder.



Vi hoppar av i godan tron om att allt var ok och båten försvinner sakta bort. Så kommer vi fram till dörren som ska leda oss igenom Kastellet och ut i det fria, då möts vi av detta!!!



Förgäves rycks det i dörren och inbrott fanns det ingen möjlighet till, då dörren satt stenhårt fast. Jättekul!!! Där stod vi och såg vår möhippa gå upp i rök, med barnvagn, all annan packning och nästa båt gick hem kl. 16. Inte jättelätt att kasta upp barnvagnen på muren. Men graciösa Helle klättrade upp utan problem för att gå på jakt efter någon som kunde hjälpa oss. Till slut kom Jojjan på att hon kände någon som bodde på Aspö, så det fick bli ett samtal till henne. Och tro det eller ej, med turen på vår sida så hade hon nyckel till Kastellet, så hennes man kom och öppnade till oss. Ett gott skratt fick vi oss i alla fall!





Det blev femkamp!!




När vi kom tillbaka in till staden fick Emma en 70 min lång ansiktsbehandling och vi andra fick våra ögonbryn fixade, utom jag då för jag är för feg... aj aj aj!! Vi fick också vara med på ansikmaskprovning.



Kakaomask som ska göra att man får en fin färg.



Sen då min härliga mask, som inte ser alltför trevlig ut. Kliade gjorde den också, så in i... sen skulle den ta bort mina fräknar också. Mina älskade fräknar!!



Som sista aktivitet på dagen innan middagen, så fick vi svänga riktigt ordentligt på höfterna i en magdans. Så kul och så jobbig!!




Efter middagen hamnade vi på en pub där Emma fick beställa vilken drink hon ville. Det blev en snickersdrink, som jag smakade lite av också. Mmmm snickers med alkohol, inte illa!! Vilken rolig dag och kväll!!




Inga kommentarer: