söndag 31 juli 2011

Vart ska vi åka?

Barcelona, Costa Rica, Kina... ja resmålen har varit många idag. Vi försöker komma fram till vart vi ska träffas i oktober. För jag bara måste ha det bestämt innan Jocke åker tillbaka till LA.

Just nu lutar det faktiskt åt Kina i två veckor. Vilken upplevelse... det hela handlar bara om att jag ska tacklas med min flygångest. För den är helt galen, jag får panik bara jag tänker på att jag ska sitta i ett flygplan i nio timmar helt ensam utan någon jag känner. Dessutom tycker jag bara att den blir värre och värre för varje gång jag ska flyga. Vet inte hur jag ska bli av med den!? Men jag har lovat mig själv att den där flygrädslan aldrig ska få vinna över mig. Så det är väl bara att boka flygbiljetter helt enkelt!!

Nej men allvarligt! Blir det Kina kommer vi flyga till Peking och sedan ta tåget till Shanghai och stanna en vecka i varje stad. Känns som vi inte kan låta bli om man tänker på att Jocke i stort sett åker gratis dit också med alla flygpoäng som han har. Vem vet när vi får tillfälle att göra en sådan resa nästa gång. I vinter och ett tag framöver väntar ju alla förberedelser för vårt liv här hemma i Sverige och då blir det inte mycket tid för annat. Så det kan nog bli en spännande höst.




Inga kommentarer: