söndag 28 november 2010

Tiden bara springer iväg

Då är det första advent imorgon. Helt otroligt vad tiden har gått fort. Kan inte fatta att det är två månader sedan jag kom hit och nu är vi snart på väg hem igen. Vad det ska bli roligt att komma hem en runda, längtar verkligen efter att få träffa er alla.

Idag har bara varit en sån där lugn dag som det är några dagar efter en stor afton, ni vet. Inte gjort speciellt mycket alls. Vi var iväg och handlade en runda för jag tänkte ge mig på bakandet imorgon igen. Gott att ha lite hemma nu när det är juletider. Ikväll har jag lagat "Köttfärsbiffar med tomatbulgur och tzatziki" , jättegott blev det. Börjar känna mig lite säker i köket, vilket är en känsla som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva.

Ikväll är det maratonavsnitt av "Saturday night live". Oj vad roligt det är!! Jocke blev väldigt förvånad när jag sa att jag aldrig sett det innan. Är tydligen superstort här borta. Vi skrattar gott kan jag lova.

Hoppas nu ni alla får en jättemysig första advent.




1 kommentar:

Maria sa...

Låter som att ni har en riktigt härlig helg, mysigt för er! Hoppas ni får en mysig första advent oxå, du har ju verkligen fått till lite julstämning over there! ;-)
Vi sitter i bilen på väg genom ett snöigt Sverige o det håller precis på att ljusna, mysigt faktiskt...
Längtar tills ni kommer hem, inte länge kvar nu!!
Hörs när vi kommer hem om inte förr, massa kramar från mig! Måns hälsar oxå