lördag 27 november 2010

Detta är den mysigaste tiden på hela året



Är inte denna hunden så gullig!? Idag när Jocke och jag satt i bilen och åt lunch, så vände jag mig om och möttes då av denna blick. Han/hon gav mig en sån där blick som bara hundar kan och slickade sig runt munnen flera gånger, hade inte matte suttit i framsätet hade jag nog gett honom/henne en bit. Men nu vågade jag inte.

Ingen är gladare än Jocke idag för nu kommer han slippa mitt tjat om julpynt för detta året. Nu är allt inhandlat. Detta är verkligen den mysigaste tiden på hela året. Att få ha mysiga lampor och ljus tända, dricka glögg och bara gosa ner sig i soffan.



Vi har funderat ett tag nu på att köpa ett matbord och två stolar, så vi har ett bord att äta vid. Idag slog vi till! Medans jag fixade den lilla granen och adventsljusstaken, så monterade Jocke ihop det från IKEA.




Så nu har vi det jättemysigt hemma. Massa julmys!!!!





1 kommentar:

Bloggmamman sa...

Mmm, tycker också att denna tiden är SÅ mysig! Härligt sken från adventssakerna som lyser i fönstrena och massa ljus tända! Vad fint du gjort hos er där borta:) Kul med pyssel!Kram till er båda!