torsdag 25 november 2010

Min första Thanksgiving

Vad mysigt vi har haft det idag. Vi började dagen med en promenad till affären i det soliga vädret. När vi kom hem gick vi in till Rebecca och Terry för att fråga hur planerna såg ut inför kvällens festligheter. Där var det full rulle, massa folk och en sådan där energi det bara är när man förbereder för storhelg.

När vi kom hem var det dags att börja förbereda vårt uppdrag. Janssons frestelse, sallad och toast skagen. Så jag har skivat potatis så att nästan handlederna gått av och Jocke har skivat lök så att tårarna sprutat.




Men det blev ett lyckat resultat till slut. Vilka komplimanger vi fick för vår Jansson sen. Den var väldigt populär kan jag säga. För en gångs skull när det gäller matlagning, så känner jag mig väldigt nöjd.





Vilken måltid jag har fått uppleva ikväll. En äkta Thanksgiving med kalkon, stuffing, cranberrie sauce och allt vad det innebär. Verkligen en smakupplevelse, så gott!!!




Så sammanfattningsvis har vi haft en himla trevlig kväll med underbart sällskap och fantastisk mat.

Imorgon är det "black friday" här, vilket innebär att det är den största rean på hela året. Annandagen hemma kan jag säga är ingenting mot detta. Kl. 03.00 öppnar affärerna och folk har köat i tält sedan ungefär en vecka tillbaka. Bara i USA!!! Vi har inga planer för att ge oss ut i galenskaperna, utan tänker bara ha en lugn dag hemma. Möjligtvis att vi ger oss ut på lite jakt efter granris.

Nu är det snart dags för sängen.


Inga kommentarer: