torsdag 25 november 2010

Nu väntar lång härlig helg

Jaha vad har hänt idag då!? Idag känns det som fredag här borta i LA. Imorgon är det nämligen Thanksgiving, den största helgen på hela året. Till och med större än julen. Jag har faktiskt varit väldigt effektiv. Efter träningen skyndade jag mig hem för att ge mig iväg igen för klippning. Så det blev en liten promenad idag med. Tror ni inte att när jag kommer dit kl. 13.00, så säger de i kassan att Heather inte har någon tid förrän tidigast kl. 15.00. Ok, sa jag och bet mig i tungan för att inte svära. Äntligen hade jag turen på min sida, för när Heather ser mig säger hon att hon inte kan skicka hem mig idag igen. Så hon klipper mig på sin lunchrast, vilket jag tyckte var supergulligt. Gav henne lite extra dricks som tack. Här ger man ju dricks på det mesta, utom när du handlar i affärer då. Jag kan ju bara säga att ingen är gladare än jag att dollarn är så låg nu. För klippning och vax betalade jag 30 dollar vilket är ca 200 kr. Hemma skulle det kostat 700 kr istället. Så vilket klipp jag gjorde idag. HA!!!!!

När jag kom hem åkte julskivan på och städgrejerna fram. Så nu är lägenheten storstädad inför den långa helgen. Känns otroligt skönt! Nu har jag tänt massa ljus och ja, julkänslan börjar smyga sig på. Fyra härliga dagars ledighet framför oss.




Inga kommentarer: