tisdag 23 november 2010

Frisören.... trodde jag ja!!

Supertaggad och förväntansfull promenerade jag iväg till frisören idag. För att vara Los Angeles mått ligger det nära. 40 minuter tog det för mig att promenera dit. Hela vägen dit övade jag på hur jag skulle förklara hur jag vill ha det. Väl där så var det som någon hällt en kall spann med vatten över mig. Heather som hon heter var jättegullig, så det var inte det. Men precis när jag kom dit skulle hon börja med en färgning som skulle ta två timmar innan hon kunde börja med mig. Nu undrar ni säker varför jag inte bokade någon tid!! Nej för det kan man inte. Givetvis hade jag inte min bok med mig, så det var inte aktuellt att stanna och vänta. Så det var bara att traska hem igen. Nu blir det ett nytt försök imorgon istället. Jag kommer att ringa och kolla hur mycket hon har att göra innan jag går dit helt enkelt och min lilla bok ska få slinka ner i väskan.

Men humöret vände snabbt. För strax efter att jag kommit hem ringde Jocke och berättade att han snart skulle komma hem, för att han inte hade mer jobb idag. Kl. 13.30, vilken lycka!!!

Vi tog en promenad i det höstiga vädret. Nu väntar glögg, pepparkakor och "Biggest Loser". Hoppas ni sover gott där hemma.




Inga kommentarer: