tisdag 23 november 2010

Datorhäng och ledighet!!

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Jo jag var faktiskt och tränade då, som alltid. Men annars har det bara varit en sådan där dag när jag varit hemma och suttit framför datorn 75% utav dagen. Kollat bloggar, nyheter, facebook och alla andra trådar man kommer in på ute i cyberrymden. Nu tycker jag ju om väldigt mycket att vara hemma och pyssla. Eller jag har rättare sagt lärt mig att uppskatta det med all ledighet här borta. Sen när man vet att resten av veckan blir full rulle, så är det lättare att koppla av. Så det har helt enkelt varit en riktig skön dag.

När Jocke kom hem drog jag iväg med den stackaren på ännu mer julpysseljakt. Ni tror väl inte jag är klok. Men jag verkligen älskar denna tiden och vill ju bara ha det lite mysigt hemma. Men nu ska det bara köpas in julstjärnor (blommorna alltså), en en (trädet en alltså, hur man nu skriver det) som jag ska klä till en liten julgran, och massa granris, sen är jag klar med julpyntningen för i år.

Imorgon ska jag iväg och klippa mig för första gången här borta. Måste säga att jag är lite nervös för detta. Men det bara måste göras, börjar bli riktigt långhårig och vill ju vara fin tills jag ska åka hem till Sverige. Ska bli lite utmaning att berätta på engelska hur jag vill bli klippt. Luggen är värst, är livrädd att den ska bli för kort. Men men.... vi får se imorgon.

Inga kommentarer: