onsdag 3 november 2010

"San Francisco dag 4" 2 November 2010

De här figurerna dök upp igår när vi låg och zappade mellan kanalerna. Nej men de pratar ju svenska!!! Sen kom vi fram till att det var ju "Wallander", den första av alla filmer. Den dagen vi kom hit sände de en dokumentär på svenska om lärare i en svensk "problemskola". Känns jättekonstigt när de helt plötsligt pratar svenska på tv. Men det är lite kul!!




Idag började min dag där den slutade igår. Alltså vi dessa båtar! Om ni inte redan förstått det så promenerar jag hela dagarna. Jag älskar att promenera eftersom då får jag verkligen se allting. Eftersom vi nu stannar 3 dagar till så har mitt mål blivit att promenera runt hela San Francisco. Jag lovar jag kommer att hinna, tror det kommer ta ungefär två dagar till, den tredje dagen kommer jag att åka ut till fängelset "Alcatraz", vilket ska bli jättekul. Vet inte vilken dag jag gör det ännu.





Framme vid bron en andra gång under denna vecka. Nedanför ser ni dårarna som försöker surfa under bron. Det ser inte så farligt ut på bilden, men vattnet här är helt galet. Det är jättemycket strömmar och jättehöga vågor. Jag vet inte hur många personer jag såg försvinna ner under vågorna, sen tog det jättelång tid innan de kom upp. Men de vet väl vad de gör?!




Målet idag var egentligen att komma till bron. Eftersom jag hade lite mer tid innan Jocke skulle hämta mig, så fortsatte jag att gå under bron en bit. Då kom jag till detta underbart vackra ställe. Så lugnt och skönt, ingen trafik och inga människor.








Så här kommer jag alltså börja min promenad imorgon.

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: