torsdag 21 oktober 2010

"Vilken överraskning!!" 20 Oktober 2010

Dagen började med en jätterolig överraskning. Jag och Jocke kommer att fira Halloween i San Francisco och det ska bli hur kul som helst. Jocke har nämligen utbildning där måndag och tisdag om två veckor. Så vi passar på att förena lite nytta med nöje och åker dit redan på fredagen, så vi kan passa på att turista runt lite under helgen.

Envis som jag är hade jag då bestämt mig för att gå till en bokhandel idag, som jag tycker ligger nära. Enligt Jocke så ligger den inte så nära utan han sa att det skulle ta sitt lilla tag att gå dit. Men jag trodde inte det skulle ta så lång tid, så jag gav mig iväg. Kl. 12.15 gav jag mig iväg och 17.00 var jag hemma. Av denna tiden spenderade jag 1 timme i bokhandeln och 15 minuter under ett tak för att det ösregnade. Så promenaden tog 3,5 timme. Jag kommer aldrig vänja mig vid de långa avstånden. När man sitter i bilen känns liksom allt så nära.



Tyckte det var dags för en resebok om LA. Känner mig ganska redo att börja ge mig ut och se mig omkring. Bokhandlarna här är jättemysiga. Det är en blandning på bokhandel och bibliotek, man kan både köpa, låna och ta med sig egna böcker och sen kan man sätta sig i deras mysiga café och läsa.




Som ni ser är det väldigt grått, regnigt och även höstigt här. Förmodligen lite varmare än vad ni har det, men jag kan trösta er med att det inte är så roligt här heller för tillfället. Solen har dock lovat att komma tillbaka till helgen, vilket vi längtar efter väldigt mycket.



Puss och kram!!!

Inga kommentarer: