onsdag 20 oktober 2010

"Upp och ner" 19 Oktober 2010

Jag är så otroligt lycklig att jag träffade Jocke och att han verkligen står ut med mig. Vissa dagar har jag nämligen en oerhörd hemlängtan och längtar så efter mina nära och kära. Jag är inte så jättelätt att ha och göra med då, ändå finns han där hela tiden och uppmuntrar mig. Igår kväll var en sådan kväll, sen idag har jag haft så dåligt samvete. Det är ju det här jag vill, jag vill ju vara där Jocke är, ändå kommer dessa känslor emellanåt. Jag får väl bara acceptera att dessa känslor kommer ibland. Ikväll känns det mycket bättre. Kvällen har varit supermysig. När Jocke kom hem hade jag fixat maten, midsommarmiddag blev det idag. Supergott!!



Efter vi ätit gav vi oss ut i regnet för att handla. Vi gick faktiskt, tar en timme fram och tillbaka till närmaste affär, så det är helt ok. Äntligen hittade jag små pumpor som jag kan dekorera lite hemma med inför Halloween.


3 kommentarer:

Carolin, fam Fredriksson sa...

Hej Maria!
Tittar in ibland och kollar hur du har det där borta. :) Tycker det är kul med bloggar! Igår när jag kollade traskade Oscar förbi och han blev helt förstenad när han såg en bild på dig sen blev han ledsen o började gråta och sa "jag saknar han mamma" Goa Oscar... Hoppas att du har det jättebra där borta och jag vill säga tack för den tiden Oscar fick med dig. Och Elias oxå för den delen, på Bollen! :-)
Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Hej hej!!!
Vad kul att höra ifrån dig. Oscar är ju för go! Han var så rolig när jag skulle åka och jag försökte förklara att jag ska flyga flygplan och att jag kommer tillbaka igen när tomten kommer. Så det enda han sa till mig de sista dagarna var "Flyga flygplan.... tomten kommer". Så söt!! Så jag är verkligen glad att jag får komma tillbaka och träffa er alla igen runt jul. Tack själv för allt :-) Hälsa både Elias och Oscar och ge dem en jättestor kram från mig.
Ha det jättebra! Massa kramar till er alla!! Mia

Mattias o Carolin sa...

Hej igen..
Ja då kommer Oscar säkert bli jätteglad!! :-) Givetvis förstår jag ditt val men samtidigt känns det så sorgligt när man märker att ens barn har en "fröken" som de verkligen gillar! :-) Var ute för samma sak på Hoppet när Elias var där, när Jockes Emma slutade. Vi mötte henne i grinden en dag, när hon sen var och hälsade på. Elias var helt tyst och gråtfärdig i bilen, på väg hem.. Så han gillade henne!!
Ha det kanon! :-) Kram