måndag 18 oktober 2010

"Vanlig måndag" 18 Oktober 2010

Lite konstiga grejer händer det här, det går inte att komma ifrån!!!

I lördags var en pappa på en bröllopsfest med sin 3-åriga son. Han blir väldigt full och går ifrån festen med sin son. Någon gång under natten tar polisen in pappan för at han går runt ute och är jätteberusad, då är det bara pappan. På söndag morgon kl. 8 vaknar mamman i familjen och märker att hennes man och lilla son är borta, så hon ringer till polisen och anmäler detta. Nä men jaha din man är ju inne i fyllecell, men han har inte nämnt något om en son. Så polisen frågar pappan helt enkelt. Då visar det sig att pappan har inget minne alls vad sonen eller deras bil är, för han var för full. Tänk att bli så full att du slarvar bort din bil och din son. I alla fall, 25 timmar senare är en man ute och går med sin hund och ser bilen som då är efterlyst av polisen. När han går fram och tittar in i bilen så ligger den lilla 3-åriga pojken inne i framsätet och sover. Nu är han omhändertagen, tills utredningen är klar. Himla tur bara att han mådde bra den lilla pojken.

Först när jag hörde detta tänkte jag, här händer de mest skumma grejer. Men det hade säkert kunnat hända i Sverige med, för där händer ju också jätteskumma grejer.

Annars idag har det varit träning som vanligt. Jag har fått min ansökan under kontroll igen. Mamma har skickat TOEFL-resultatet, betygen är iväg skickade för översättning, sen ska de vidare ner till Karlskrona för stämpling och underskrift, jag ska ringa min bank för ett engelskt bankintyg som visar att jag klarar mig här utan CSN, sen är det bara formulären som ska fyllas i också. Fick dessutom reda på att tack vare jag är här i USA behöver inte min ansökan vara inne förrän 30 November istället för 1 November. Så nu känns det som jag har all tid i världen. Så jag mår otroligt bra just nu. TJOHO!!!

Sen inte nog med det. Jocke har valt att hoppa av en av kurserna han läser, för att han tycker inte den ger så mycket inom hans jobb som han hade hoppats på. För mig betyder det då att han bara kommer att vara iväg en kväll i veckan, torsdagar, istället för både måndag och torsdag. Alltså kommer han hem tidigt ikväll. JIPPIIEEE!!! Även om han nu behöver plugga eller förbereda jobb, så kommer jag i alla fall ha honom hemma hos mig, vilket är underbart.

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: