söndag 3 oktober 2010

"Venice Beach" 2 Oktober 2010

Idag ringde kl. redan 06.00. Jocke jobbar lite extra ibland på helgerna, vilket han även skulle göra denna lördag. Eftersom det inte var något jättestort jobb så kunde jag följa med, så att vi kunde passa på att besöka Venice Beach och Santa Monica samtidigt. Givetvis tog jobbet lite längre tid än vad det var räknat, så vi hann "bara" med Venice Beach idag. Det andra jobbet Jocke gjorde var hemma hos en kille som bor i Venice. Han bor i ett litet strandhus på ca 30 kvadratmeter. Gissa vad det kostar för honom att bo där? Klart att ni inte kan veta det!!! Men det kostar i alla fall 2400 dollar i månaden (ca 15 000 kr). Helt sjukt! Det var inte ens speciellt fint, det låg en eller två gator upp från stranden, ändå var anledningen till att det var dyrt just stranden. Det låg i närheten av stranden. Detta är bara ett exempel på hur oerhört dyrt det är att bo här i Los Angeles.



När Jocke var klar gav vi oss ner till Venice Beach. Gode tid vilka speciella människor som rör sig där. Är med blandade känslor jag går omkring där. Förra gången jag var där tyckte jag nästan det var lite jobbigt, för alla speciella människor. Men denna gången kunde jag slappna av lite och bara strosa omkring och titta på allt konstigt folk. Riktigt kul faktiskt!!!













Tänkte göra dig lite glad mamma. Gissa vad jag köpt? Men den var faktiskt nödvändig, solen är så oerhört stark.



Försökte ta lite kort på Los Angeles National Cemetery när vi åkte hem. Så sjukt mycket gravstenar.




Puss och kram!!!

Inga kommentarer: