söndag 24 oktober 2010

"Usch vilken mardröm" 23 Oktober 2010

Usch vilken mardröm jag har haft inatt. Vaknade och storgrät, så Jocke fick övertyga mig att han var kvar att inget var förändrat. I min dröm var jag hemma i Torskors tillsammans med mamma. Jocke gjorde slut med mig på något sätt och jag kommer ihåg paniken jag hade över att jag inte kunde göra något. Jag var helt förstörd och bara grät och grät och grät. Kommer också ihåg att mamma säger till mig att ringa Jocke och fråga vad han menar, om det verkligen är slut. Precis när jag ska ringa så vaknar jag... Usch vad det är jobbigt att vakna från sådanan drömmar. Denna lättnad att upptäcka att det bara är en dröm är ju helt underbart. Vet inte hur många gånger jag har sagt, usch vilken dröm till honom idag. Tycker bara det är så skönt att den inte var sann.

Har drömt oerhört mycket sen jag flyttade hit. Jättemycket om min familj, både de som finns och inte finns längre, mina vänner är också med väldigt ofta. Nu har det lugnat sig lite, men de två första veckorna var det nästan varje natt. Väldigt känslomässiga drömmar. Antar att det är för att denna flytten har varit något väldigt stort för mig och i hela mitt liv har jag alltid varit nära alla och helt plötsligt är alla väldigt långt bort. Jag bara gissar, det här med drömmar är lite mystiskt.




Annars är vi precis hemkomna från Down Town. Jag har verkligen sett fram att åka ner till Down Town och strosa omkring och få lite mer storstadskänsla. Jocke har inte sagt så mycket, men inte heller gett mig så mycket positiv respons när jag sagt det. Nu i efterhand fick jag reda på att det var för att jag skulle få min egen uppfattning. Fy fanken det fick jag. Down Town var absolut inget för mig, ångesten smög sig på så fort jag kom dit. Otroligt mycket elände, uteliggare, fattiga. En gata vände vi på och gick tillbaka för vi såg alla uteliggare som låg på trottoaren. Ingen rolig upplevelse alls. Sen var det smutsigt, inga fina byggnader överhuvudtaget. Nej det var bara tråkigt måste jag säga. Efter typ 30 min sa jag till Jocke att jag ville åka hem, hittade dock några fina ställen.

En jättemysig gata med små matställen, där det inte var någon trafik.



El Pueblo, Olvera street, den äldsta stedsdelen i LA, som faktiskt är bevarad i en gammal stil. Mysigt!!!




Jättefin väggmålning!!



Flower district. Oj vilka blommarknader, helt underbara. Superbilliga blommor också.




Union station!! Tågstationen var också helt ljuvlig. Lite som Grand Central Station i New York, fast betydligt mindre.



Jag väldigt lycklig på väg hem.



I fortsättningen blir det bara Down Town när vi ska kolla hockey. Jag som ville åka ner dit själv. Är tacksam att Jocke inte släppte iväg mig, jag hade inte varit så kaxig där helt ensam kan jag säga.

Nu sitter vi båda helt utslagna i soffan med varsin dator framför oss. Ikväll blir det bio, "Hereafter" med Matt Damon. Hoppas på att den är bra, ni får rapport om det senare.

Puss och kram till er alla!!!

Inga kommentarer: