måndag 25 oktober 2010

"Börjar jag bli gammal!!??" 24 Oktober 2010

Det blev ingen bio igår, så jag kan tyvärr inte rapportera hur filmen var. Tror att den ska vara väldigt bra. Vi blev fast i soffan istället framför tv:n.

Så fort vi kom upp imorse började Jocke städa och fixa. Så innan jag var klar med alla mina bloggar, aftonbladet, facebook mm, hade Jocke städat toalett, kök, sovrum, gjort havregrynsgröt och serverat kaffe. Vet inte riktigt vad det tog åt honom, men det var inte dåligt att bli serverad så en söndagsmorgon. Inte nog med det, när vi kom hem i eftermiddag så fixade han all tvätt också.



Planen idag var annars att vi skulle ut och hika i det underbara vädret. Men precis vi skulle iväh hände det något med min rygg. Har hänt en gång på mitt jobb när jag skulle hjälpa ett barn att klä på sig. Kristina, min arbetskamrat, vet vad jag pratar om. Jag stod i alla fall böjd ner och skulle ta på mig mina strumpor. Helt plötsligt ilar det till i hela ryggen och jag kommer verkligen inte upp. Fick lägga mig på golvet en stund, men kunde till slut så sakta ta mig upp. Så ingen hike idag inte, utan det blev ut en runda för att uträtta massa nödvändiga ärenden istället. Ryggen känns bättre, jobbigast är när jag ska ta mig upp om jag har suttit eller legat ner. Får bli vila i alla fall imorgon och hoppas det blir bättre. Är det åldern eller vad är det?

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: