onsdag 27 oktober 2010

"Solen har kommit tillbaka" 26 Oktober 2010

Solen har äntligen kommit tillbaka och har hållit sig framme hela dagen. Så otroligt skönt. Jag började dagen med en morgonpromenad, vågar inte bege mig till gymmet riktigt ännu. Därefter blev det en rundtur i Los Angeles med Rebecca. Jag brukar följa med på hennes ärenden ibland, så lär jag mig staden lite.

När vi satt och åt lunch idag så kom denna lilla filur och smakade lite på bordet bredvid. Ekorrar finns överallt här, det verkligen vimlar av dem. Sen är de tama också eftersom folk matar dem. Jag har väldig respekt för dem, eftersom jag aldrig glömmer när Cissi blev biten av en ekorrebebis när vi var små. Som tur var hade hon vantar på sig, men hon fick verkligen slå loss den för att den skulle släppa. Så usch och fy.... lite otäcka är de.




Har hittat ännu en favoritaffär som heter "World market". De har massa inredning, mat och godis från alla olika hörn i världen. Här kan jag hitta alla godsaker till jul som vi har hemma som pepparkakor, choklad, julmust och adventskalender. Så det blir bra... kanske jag lyckas att få lite julkänsla även här.




Nu är det snart sovdags, medans ni där hemma så sakta börjar vakna till liv. Godmorgon på er!!!

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: