torsdag 28 oktober 2010

"Ljuvliga Santa Monica och gräsliga rygg!!!" 27 Oktober 2010

Förlåt att det har tagit sådan tid innan jag skrivit. Men igår när vi kom hem så pajade min rygg ytterligare lite till. Jag skulle bara böja mig ner och ta ut några grönsaker från kylen och "pang" sa det då, så kunde jag inte komma upp. Där stod jag dubbelvikt och jämrade mig och skrattade på samma gång. Så det slutade med att jag fick ligga dubbelvikt på golvet en stund innan jag kunde räta ut mig. Resten av kvällen fick jag ligga ner i soffan och hanka mig in till sängen. Jag antar att det är någon ischiasnerv som blir klämd, eller nåt!!?? Idag känns det bättre, men det känns ändå värre än förra gången. Så det blir till att ta det lugnt så jag blir bra till helgen, för då ska det promeneras hela dagarna i San Francisco.

Annars igår hade jag en helt ljuvlig dag i Santa Monica. Jag åkte med Jocke på morgonen när han skulle jobba. Så han släppte av mig och hämtade mig sen på kvällen.



Jocke road av all morgontrafik. Jag säger bara det att jag kommer aldrig vänja mig vid denna trafik. Helt sjukt!! Jag förstår inte hur folk kan ha en tid att passa.



"Third Street" i Santa Monica. En jättehärlig gågata med massa mysiga fik, gatumusikanter, restauranger, affärer och annat kul.




En ormtjusare!!



Här är jag på väg ut till piren. Är som en strandpromenad fast ovanför motorvägen.





En musikant på Santa Monica Pier!!





Innan Jocke hämtade mig promenerade jag bort till Venice. Santa Monica och Venice ligger precis jämte varandra, så det tog ca 1 timme att gå där mellan.











Till min förtjusning tog Jocke "Pacific Coast Highway" hem, vilket är en underbar upplevelse. Egentligen skulle jag vilja åka den upp till San Francisco, men enligt Jocke tar det för lång tid. Så det får bli en annan gång. Vi fick oss en härlig solnedgång på vägen hem i alla fall.



Puss och kram!!!

1 kommentar:

Bloggmamman sa...

Vilka fina kort! De från stranden ser ju helt underbara ut! Förstår att du hade en härlig dag! Kram Emma, Jocke och Axel!