fredag 29 oktober 2010

"Födelsedagskalas" 28 Oktober 2010

Ryggen!!!! Lustigt nog kändes den åter igen mycket bättre idag när jag vaknade. Jag vet att det inte är så roligt att höra om min rygg, men den har en rätt stor del i mitt liv här. Vad jag kan göra och vad jag inte kan göra!!! Idag hade jag dock lovat Jocke att inte träna eller promenera, eftersom det kommer bli så ofantligt mycket promenader i San Francisco. Även om det kröp i hela mig så gjorde jag faktiskt som han sa, jag har legat på soffan och läst hela förmiddagen.

Vid lunch gick jag in till Rebecca och hjälpte henne att förbereda lite för hennes födelsedagskalas. Hon fyller nämligen 51 år idag. För er som inte vet!! Rebecca och hennes man Terry är Jockes vänner, som jag då också lärt känna här under mina besök här. Jocke har känt dem jättelänge, han spelade tydligen med Rebecca på den tiden han spelade trummor. De är i alla fall jättesnälla och Rebecca brukar ta med mig på lite olika saker medans Jocke jobbar. Vilket jag uppskattar väldigt mycket!!!

Ikväll har det varit födelsedagskalas hemma hos Rebecca och Terry. Abdul, en indisk kille, har lagat all mat. Indisk alltså. Oj oj oj vad gott det var, trodde jag bokstavligen skulle spricka. Massa goda kryddor av olika slag. MUMS!!



Här har vi Abdul, Rebecca, Lauren och Terry.




Här har vi Abdul, Maria (Abduls flickvän) och Jocke då. Men honom känner ni väl igen nu. HA!!

Eftersom Rebecca älskar att laga mat, köpte vi en kokbok till henne. Med ingen mindre än Marcus Samuelsson, som är svensk kock och lagar eller har lagat mat åt President Obama. Inte dåligt det.



Puss och kram!!!

Inga kommentarer: