måndag 30 augusti 2010

"Linedance, äventyrsbad och gudomlig middag" 28 Augusti 2010

Kl. 8 vaknade jag idag och kunde inte somna om. Huvudet kändes som det skulle sprängas, men jag kan bara säga att det var värt vilken huvudvärk som helst. För vad kul vi hade igår, oj oj oj... Eva-Lena kom med någon mirakeldryck till mig som gjorde att huvudvärken försvann i ett nafs.





Efter att vi legat kvar i sängen ett bra tag, dukade vi fram en superhärlig frukost ute. Vi var ju tvungna att ladda upp för linedance. En överraskning från E-L, som vi alla blev väldigt förtjusta i.

I väntan på linedance.



Så här skulle det då se ut...



...och så här såg det ut.






Efter dans och många goa skratt, blev det lunch och sen vidare till bad och bastu. Till vår stora förtjusning upptäckte vi att vi även hade betalat inträde för att gå på äventyrsbad. Så medans de andra tävlade i vattenrutschkaneåkning, så tog jag tiden. Maria var den snabbaste, vilket gjorde E-L lite upprörd. Tror minsann det bor en tävlingsmänniska någonstans där inne.



När vi kom hem igen, tror jag att de flesta av oss däckade en stund. Men det var bara att försöka ladda om igen, så på med musik och korka upp vinet. E-L lagade en underbar middag, med chevrétoast till förrätt och grillad fläskfilé, fransk potatissallad och fetaoströra till huvudrätt. Gudomligt gott var det.




Vi gjorde oss iordning och gick sen ut och dansade.





29 dagar kvar!!!

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: