torsdag 12 december 2013

Vi fick oss lite Lucia i alla fall!

Vi är lyckligt lottade som har så många mammor och barn runt omkring oss. Idag träffade vi Anna, en kompis fån mammagruppen, och hennes lilla Tage. Som vanligt har de varit fullt ös och ständig upptäcktsfärd.

Vi började dagen på öppna förskolan där vi fick den stora äran att se ett luciatåg av några lite större troll än våra egna. Elna dansade loss! Ja hon dansar bokstavligen loss. Jag har väl tjatat så mycket om att dansa att hon nu dansar så fort hon hör sång eller musik. Min lilla älskling!

När våra små troll blev trötta gav vi oss hemåt till oss och åt lunch. De små lekte för fullt! Ibland kan Elna vara lite taig, som jag kallar det. Hon tar allt från sina kompisar, så även idag. Tack och lov höll Tage ett hårt grepp och Elna fick inte alltid som hon ville. Sälv kan jag tycka det är lite jobbigt, visst är hon liten fortfarande, men vart ska det sluta. Anna tyckte istället att jag skulle vara glad att hon är framåt och tuff, att det är positivt. Så jag ändrar fokus. Framåt min lilla tjej, men en dos respekt och ödmjukhet kommer jag slänga in emellanåt. Det är viktigt!



Ikväll har jag bara hängt med min lilla tjej. Jocke jobbade sent och alla måsten fick vänta tills hon somnade. Sång, böcker och bollek är något av favoritgrejerna, så det har kvällen bestått av.




Inga kommentarer: