torsdag 12 september 2013

Lite annorlunda upplevelse!

En lugn dag som innefattat promenad med Sofia och Ella, god lunch och även idag massa prat om livets funderingar.

Elna och jag tog en promenad till stranden och gungade. När vi kom till gungorna så var det inga andra barn där, däremot satt det en man i 55-års åldern på en av gungorna. Jag satte Elna i gungan och började gunga. Först tänkte jag inte så mycket på det, men efter en stund tyckte jag att han kollade lite väl mycket på de andra barnen som lekte i närheten. Att dömma av två andra mammor så förstod jag att även de tyckte det var konstigt då deras stora flicka kom in vid gungorna och började prata med honom, då de tydligt visade att hon inte fick prata med andra. Men hon började prata med mig, var hans ursäkt. Och visst det gjorde hon! Helt plötsligt frågar han mig om vi ska gunga varandra. Vad sa du, var ju min reaktion, visste inte om jag hört fel. Ska vi gunga varandra, frågar han igen och visar med händerna. Nej det ska vi inte, svarar jag. Då ler han och går en bit bort och lägger sig i gräset och fortsätter att studera barnen. Givetvis behöver det inte vara något med den här mannen, men sedan jag fick barn är det inte utan att jag är lite mera vaksam. Och man ska ju gå på sin magkänsla och den sa att detta var lite konstigt. Men han försvann i alla fall efter en stund  och jag hoppas vi slipper springa på honom fler gånger.


När Jocke kom hem smet jag ner i gymet vi har här i huset. Vi är så bortskämda här med gym i källaren, kan inte passa mig bättre! Så crosstrainern en timme och P3 dokumentär i öronen. Perfekt egentid!

 

Inga kommentarer: