onsdag 30 januari 2013

Första dagen utan pappa!!

Innan vi åkte hem från BB upptäckte läkaren ett litet blåsljud på Elnas hjärta. Idag var det dags att kolla upp detta på Astrid Lindgrens sjukhus. På BB sa de till oss att det är ganska vanligt och oftast helt ofarligt. Men det var ju inte utan att man var lite nervös när vi åkte dit idag. Man vet ju aldrig!! Efter att läkaren gjort ultraljud på hennes hjärta, så kunde de komma fram till att det inte var någon fara. Det var fortfarande ett litet hål mellan kamrarna, där blod strilar igenom. Men enligt proffsen är det som ett litet födelsemärke på hjärtat och det blir nu BVC:s uppgift att hålla koll på det. Finns det däremot kvar om 1,5 år får vi komma tillbaka till Astrind Lindgrens för ännu en kontroll. Så det ska förhoppningsvis inte vara någon fara.


Annars var det också min och Elnas första dag utan pappa idag. Visst har han varit saknad, men jag tycker ändå att vi tog oss igenom den bra. Jag passade på att sova när Elna sov, då hon är en liten nattuggla vår dotter. Och nu blir det jag som får ta nätterna, eftersom Jocke måste upp till jobbet. Då måste jag sova på dagarna, annars kommer det sluta mindre bra.

Det blev också en promenad, vilket redan hunnit bli en rutin. Minst en promemad om dagen!! Sen var han hemma igen pappa och nu sitter vi här och jag bara hoppas, hoppas, hoppas att idag kanske hon kan somna lite i tid. Tänk så skönt!!

 

Inga kommentarer: