torsdag 4 oktober 2012

Prag, Prag, Prag!!

Igår under vår tredje dag här i Prag har vi vandrat, vandrat och vandrat. Dagen började mindre bra då vi gick hela vägen till Naturhistoriska museét, det är långt i mina mått!! När vi väl kommer dit är det stängt under fem år framåt. Men grattis, jag som sååå gärna ville se dinosaurieskeletten.

Men, men det var bara att starta om!! Vi gick istället till de judiska kvarteren där de rika bor. Helt klart Prags Rodeo Drive fast mysigare, vi stannade inte jättelänge.

 
Vi besökte istället ett nunnekloster från 1300-talet, vilket var ganska intressant i sig!
 
 
Vi hamnade också på en judisk kyrkogård där över 200 000 judar ligger begravda. Lite skum känsla dock att vandra bland alla dessa gravar som bokstavligt stod uppe på varandra.
 
 
På kvällen besökte vi den finaste restaurang jag någonsin varit på. Man kan göra det här i Prag, för det kostar inte så mycket. Tack vare det fick sig också Karlsbron ett besök på kvällen. Något jag är väldigt glad att vi fick uppleva för oj så vackert.
 
 
Idag reste sig människor på tunnelbanan för mig, så jag fick sitta. Urgulligt! Så de kanske inte har något emot gravida trots allt.
 

Inga kommentarer: