onsdag 3 oktober 2012

Det är ju härligt i Prag!

Igår fortsatte vår andra dag här i Prag lika bra som den första. Förutom att jag börjar få känna på att jag verkligen är gravid. Vilket innebär ont i hela kroppen, men med stödstrumpor och gympaskor tar jag mig igenom även det!!

Sen vet jag inte riktigt hur det är med tjecker och gravida. För dem tittar på mig som jag vore en utomjording, antingen ser jag väldigt konstig ut eller så ska gravida hålla sig hemma. Gör dock mig lite obekväm i situationen, det blir ju att man lägger märke till alla som kollar och det är många!!

Här kommer i alla fall lite bilder från igår!

Mysig marknad i Gamla Stan!

 
Maten här är helt otroligt god. Kan väl inte säga att vi ätit så mycket tjeckisk mat, men asiatisk och italiensk. God mat innebär glad Maria!
 
 
Vi hade lyckan att hitta det ljuvliga cafeét som ligger i det ljuvliga Hotel Evropa. God fika innebär glad Maria.
 
 
Torget i Gamla Stan fick sig ett besök även idag. Mysigt men det kryllar av turister. Så vi stannade inte för länge.
 
 
Finns en liten matmarknad där med väldigt goda inhemska saker. Lyckan är total denna dag, då vi hittade varma chips på spett. Ja det var så gott så jag skulle kunna svimma, chipsfantast som jag är. Så som ni förstår så kan vi sammanfatta att jag var lycklig!
 
 
På hemvägen gick vi längs med vattnet mot Karlsbron. Solnedgång och allt! Romantiskt, jodå!!
 
 

Inga kommentarer: