fredag 20 april 2012

Dags för migrän igen!!

Ja då var det igår dags för andra migränanfallet här uppe i storstaden. Kände väl att det började smyga på runt luchtid, men sen bara eskalerade det. Helt sjukt vilken huvudvärk det ger! Trodde knappt jag skulle kunna köra hem från jobbet, men det gick. Så fort jag kom innan för dörren var det bara att flyga ner med huvudet i toalettstolen. Jag var mest lycklig att jag hann hem och olyckan inte hände i bilen.

De säger att migrän kommer ju äldre man blir - äldre börjar jag väl bli - tyvärr!!! De säger också att det är ärftligt - pappa har haft mycket migrän! Så jag kanske får skaffa de där tabletterna man ska ha i förebyggande syfte ändå. För det här är inte kul!

Det kommer ofta i stressade situationer och det förekommer ju en del sådana i mitt jobb!

Nu har jag vaknat och sovit i säkert 10 timmar! Migränen är borta, men det är ju inte annat än att jag känner mig riktigt bakfull. Huvudvärken finns där bak någonstans. Men det blir ett försök att jobba, för snål är jag och en massa pengar vill jag inte förlora!!

Inga kommentarer: