onsdag 1 februari 2012

Gillar inte tunnelbanan om kvällarna!

Efter jobb idag fick det bli ett besök i centrala storstan. Dock valde jag att ta tunnelbanan istället för att köra in, känner mig inte riktigt där ännu. Jag tycker det är helt ok att åka tunnelbanan, men ändå inte favoritplatsen. Tycker det är lite jobbigt när det kommer in "stökiga" människor som vill prata med en och sådär... ni vet!

Idag fick jag se en sådan situation jag själv hade tyckt varit jättejobbig. Det satt en tjej ensam vid ett säte. Det kommer en väldigt onykter man och sätter sig bredvid henne. Vet inte riktigt vad han säger men jag ser tydligt att hon inte vill ha med honom att göra. Hon byter säte och mannen sitter kvar. Tills han tycker att det är dags att flytta efter henne och sätta sig bredvid henne igen. Då börjar det krypa i mig och jag kan ju bara tänka mig vad hon känner. Men så finns det ju de här fina människorna som lägger märke till detta. Två killar reser sig nämligen från sina platser och gå och sätter sig mitt emot tjejen och den jobbiga mannen. De börjar prata med som om de kände henne och direkt reser sig mannen och går därifrån. Jodå hon blev glad och de fick rejält med tack de båda killarna. Underbart!!

Då måste jag ändå säga att det känns lite tryggare att åka tunnelbanan när man får se detta. Kan ändå inte påstå att jag gillade att åka tunnelbanan hem ensam ikväll. Och absolut inte att gå från tunnelbanan till lägenheten och veta att Jocke inte är hemma. Men jag klarade mig!

Tack fina Nadja för den trevliga fikan ikväll. Underbart att prata massa fina minnen om våra favorithästar. Vilken tid!! Första kärleken, helt klart!!

Imorgon kommer Jocke!! Tjoho!!

Inga kommentarer: