tisdag 4 oktober 2011

Varje dag ser likadan ut....

Kan inte förklara känslan just nu. Det händer inget! Varje dag ser likadan ut.... Alla mina vänner har fullt upp på sina håll så det är inte så lätt att träffas nu för tiden. Jag försöker fylla mina dagar med träning, promenader i det fina höstvädret.

Men jag vill göra något annat också, jag vill att något ska hända. Jag längtar efter ett eget boende. Jag kan inte förklara hur tacksam jag är för mina föräldrar och jag har det verkligen hur bra som helst. De skämmer verkligen bort mig!! Men jag längtar efter ett eget hem där jag kan pyssla och dona, inreda och fixa. Men det kommer jag vet.....

Rastlös har jag alltid blivit väldigt lätt och så fortfarande. Så fort det blir för lugnt börjar det klia i kroppen och just nu är det ganska lugnt. Men jag ska införa något nytt i höst och det är att jag ska börja läsa. Jag ska börja läsa på riktigt, inte en sida om dagen, utan när jag har det riktigt lugnt ska jag sätta mig i soffan med en filt runt mig och läsa en bok. Ett försök att koppla av på riktigt!!


4 kommentarer:

fager81 sa...

Jag känner igen känslan... Men att läsa böcker är bra!! Hör av dig om du vill ha bra boktips! :) Kram Fia!!

Marléne sa...

Hej Mia!
Jag är hemma och hänger med mina barn mest jämt! Träffar så gärna dig om du vill! =)

Anonym sa...

Åh gumman, vill att du kommer hem till oss så ofta du kan! Här är alltid full rulle som du vet ;-) Du är alltid välkommen! kram kram från Cissi

Mia sa...

Tack Fia, det ska jag verkligen göra :)

Jag kommer gärna och hälsa på Marlene, hade varit superkul. Hör av mig i helgen så kan vi se när det passar :)

Tack min finaste vän. Jag vet att jag alltid är välkommen till er. Ska våldgästa er en del framöver ;) Love you!!