tisdag 25 oktober 2011

Chefens godkännande

Efter att tillbringat 3 timmar på jobbet, vilket är min arbetstid på tisdagar, var det idag dags att prata med chefen. Jag har ju inte haft en aning om hur detta ska gå till, om jag får tjänstledigt eller om jag måste säga upp och hur lång uppsägning har jag då? Det visade sig i alla fall att jag får tjänstledigt, vilket känns väldigt skönt. Då kan jag söka jobb i lugn och ro utan att känna panik över att jag måste säga upp mig. Tjänstledigt får jag i 6 månader, ska jag däremot säga upp mig sen måste jag göra det 3 månader innan tjänstledigheten går ut. Eftersom uppsägningstiden är 3 månader får jag annars komma tillbaka och jobba i 3 månader och det känns lite bökigt.

Annars ska jag inte sticka under stolen med att det känns lite stressigt just nu. Huvudvärken har gnagt hela dagen, är det en stressymtom? Förmodligen! Det är ganska jobbigt att söka boende och jobb precis samtidigt. Jobb är jag inte jätteoroad över, för det finns massor, verkligen massor med tjänster som jag kan söka. Boendet är lite värre. Jag menar lägenhet i Stockholm, ni hör ju hur det låter. Lycka till har min kommentar alltid varit till de som berättat att de söker bostad i Stockholm. Nu står jag själv där och får folks lycka till i ansiktet istället. Mmm lycka till!! Det ska nog gå bra, jag är i alla fall en flitig besökare på blocket och arbetsförmedligen just nu. De är helt klart de sidor som uppdateras mest på min dator för tillfället! Sen har vi lite kontakter som vi håller alla våra tummar för!!

Inga kommentarer: