onsdag 28 september 2011

Här ska det slipas muskler!

Vilket roligt träningspass jag varit på idag!!! Jag provade helt enkelt något helt nytt som heter Kettlebells. Jag ska inte ge mig in på att förklara vad det är förutom att det kallas funktionell träning och innebär att man har en "kula" med den vikt man tycker passar, sen gäller det att använda precis hela kroppen genom att swinga denna kula genom olika övningar. Mycket kul och mycket jobbigt!! Kan jag verkligen rekommendera, så vill ni med bara säg till. Nu ska vi få se på träning fram tills Jocke kommer. Hur många gånger har jag sagt det då? Mååånga och det har ju gått sådär. Men nu jädrans har jag 77 dagar kvar med GI, inget godis och en massa träning. Så ska Jocke minsann få se på annat när han kommer i december!

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag vill också testa kettlebells! Verkar så himla kul! När jag flyttar till NY ska jag skaffa ett hemmagym! Och då ska jag ha det!

Mia sa...

Ja det var verkligen kul och otroligt jobbigt. Har aldrig tränat på det sättet innan, så det kan jag verkligen rekommendera :)

Hemmagym låter inte dåligt. Hade jag med gärna haft, kanske i något hus jag ska bo någon gång :)

Anonym sa...

Ja, det verkar kul men galet jobbigt! Kanske skulle våga sig på det nån gång!

Tack för länkningen förresten! =)