tisdag 30 augusti 2011

Ändrade planer...

Efter många om och men måste jag avbryta höstens lilla... eller ja stora mål att springa Stockholm halvmaraton. Mitt kära knä vill inte riktigt ge med sig, utan det är något litet som spökar där inne.

Vågar därför inte riskera att få bestående men, så att min träning i höst eller framöver riskeras. Så därför hoppar jag av detta istället och fortsätter träna i den mån mitt knä tillåter.

Mmm känner mig inte helt nöjd ska jag säga. Men vad ska man göra när man börjar bli gammal... eller ja lite gammal. Efter att jag fyllde 30 år, så ville inte riktigt min kropp sammarbeta längre... låter som jag är väldigt gammal, men det är sant. Det har verkligen gått utför sen dess. Ont i höfter, ont i rygg, ont i knä, kilona smyger sig på snabbare och de försvinner inte lika lätt som innan.

Men vad fasen spelar det för roll när man har en underbar familj, är frisk, har underbara vänner, ett roligt liv, roligt jobb, underbar pojkvän och en massa massa kul som väntar framöver. Så jag är mycket nöjd ändå!!!


2 kommentarer:

The Diva's Dishes sa...

Good move Maria,
Better to take care now and not overdo it or you will feel much more as you get older!
Hugs, miss you! I guess the next time we'll see each other will be for a wedding!

Mia sa...

Yes I think that's the best. Miss you too.

Maybe we have to wait til the wedding :) I hope we can come to visit any time next year.

Hugs, miss!! Say hi to Terry from me.