måndag 30 maj 2011

Vill jag dö i förtid??

Undra om jag vill dö i förtid... Ja det låter ju jättehemskt, men ibland undrar jag. Jag är konstant uppbokad och när jag inte är det så springer jag runt som en rastlös råtta. Så tänker jag... jag ska jobba massa till Jocke flyttar hem så vi kan få ett riktigt boende, sen ska jag lugna mig. Mm säkert... kommer jag någonsin lugna mig?? Idag har jag i alla fall jobbat dubbelt och nu sitter jag här hemma med ögonen i kors. Då undrar jag... vill jag dö i förtid? varför lugnar jag inte ner mig!!

Självklart inte!!! Jag är ju livrädd för att dö och jag kan ju inte ens tänka på vad som händer då. Där av alla andra rädslor... för tio år sedan var jag odödlig, då gjorde jag vad som helst. Nu är det skillnad, nu vågar jag knappt gå utanför dörren förrän jag är rädd att det ska hända något. Rädd för att det ska hända Jocke något ska vi inte prata om, kommer han krocka när han kör till jobbet idag. Så kan jga hålla på... tänk om vi inte får leva ihop...

Jag är SÅÅÅ löjlig, jag vet... Men sen jag träffade Jocke har det hänt något med mig. Jag har blivit så oerhört rädd för att förlora allt underbart jag har i mitt liv, istället för att njuta av det och ta en dag i taget, så har jag en tendens att oroa mig för framtiden istället. Det ska det bli ändring på. Som 31-åring ska jag börja njuta av mitt liv på riktigt!!!!

Inga kommentarer: