lördag 30 april 2011

Hej alla där hemma!!

Äntligen lite kontakt med omvärlden igen.

Vi befinner oss just nu i Taormina på Sicilien. En idyllisk liten stad vid kusten. Ja det är så vackert här att jag inte ens kan beskriva det med ord. Bilder får tyvärr vänta tills jag kommer hem, för det vill inte samarbeta här med mig.

Ja vad ska jag säga... vet inte riktigt vad jag ska börja. Lättast att sammanfatta vår resa är med att det har varit helt underbar. Så vackra platser som jag har sett under denna resa har jag aldrig sett i hela mitt liv. Ni som funderar på att åka till Amalfikusten... Jag säger bara en sak... ÅK DIT!!! Ni kommer få se varför senare, jag lovar!!

Idag öser regnet ner här i Taormina, därför finns det lite tid här för bloggen. Men vi bara njuter ändå av att få vara tillsammans. Imorgon funderar jag och Jocke på att hyra bil och ta oss runt Sicilien lite. Känns spännande, inte bara för att få se fina platser utan också för att det kommer bli jag som får köra. Oj oj oj, det kan bli ett äventyr bara det om man tänker på att min stressfaktor är ungefär noll och trafiken här skojar man inte bort. Men det blir kul!!!

Måndag kväll sätter vi oss på nattåget till Rom. Om ni funderar på att ta nattåg, så kan jag bara säga... gör det inte!!! Vi sov inte en blund igår natt på nattåget från Napoli. Det är som att åka en berg- och dalbana, de kör som galningar. Så vi ser inte direkt fram emot måndag natt.

Väl framme i Rom, så är vi inne på vårt sista dygn... usch och fy!!! Men vi ska ta vara på tiden och njuta. Vi kommer besöka Vatikanen och S:t Peterskyrkan mm, samt gå till en restaurang vi hittade förra gången med helt ljuvlig mat.

Så när jag kommer hem kommer jag starta en lite resguide om Italien här på bloggen och visa er varför ni ska åka hit.

Vi syns snart mina underbara vänner!!!

Inga kommentarer: