tisdag 21 december 2010

VI FÅR KOMMA HEM!!

Ja har jag inte fällt några tårar innan så har jag gjort det idag. Vet inte ens vart jag ska börja...

Dagen började bra med höga förväntnigar inför hemresan. Tills Jocke helt plötsligt ringer och säger att vårt flyg är avbokat. Han ringer och kollar med Orbitz, där vi bokat när de kan boka in oss på ett nytt flyg. 25:e eller 26:e tror de åtminstonde. Paniken börjar att smyga på. Visst att vi hade kunnat fira jul här om vi varit tvungna. Men nu är jag tvungen att vara ute ur landet absolut senast 26:e, för då har mina 90 dagar passerat. Är jag inte ute då så kommer jag inte in hit igen på 10 år. Sen vill jag ju såååå gärna hem till min familj och vänner. Så det var första krisen för dagen.

Vi beslutar i alla fall att vi bokar av helt med Orbitz och försöker hitta något själva. Tack vare att flyget är inställt får vi tillbaka alla våra pengar. Så jag börjar leta och hittar ett perfekt flyg med en gång. Avresa onsdag och hemma i Karlskrona torsdag, utmärkt! Eftersom jag och Jocke har olika datum som vi åker tillbaka måste jag göra två olika bokningar. Så när jag strax efter min bokning ska göra Jockes finns det inga biljetter kvar. Vad in i!!!! Fanns inte en biljett kvar för under 15000 kr och att det tog ca 30 timmar att flyga hem. Paniken kommer smygande igen. Andra krisen för dagen.

Resten av dagen går i tårarnas tecken. För jag bara gråter gråter gråter... Jocke ringer hela tiden och tröstar och säger att det löser sig. Men jag vill inte riktigt tro på det.

När Jocke kommer hem sätter han sig och börjar leta flyg, för mina ögon gick i kors. Jag kunde inte leta mer. Det verkar faktiskt som det mesta alltid löser sig för oss, vilket är underbart. Jocke hittar i alla fall ett flyg!!! Så nu är jag världens lyckligaste igen. Nu blir det så här!! Att onsdag flyger vi olika flyg till Chicago. Sen därifrån lyckades vi få samma flyg till Köpenhamn, så vi slipper till och med mellanlandning i Europa. Så nu hoppas vi verkligen att vi får komma hem.

Helt plötsligt hade vi massa energi och gav oss iväg i regnet till Universal City Walk för att få julklapparna färdigköpta.





Så nu sitter vi här hemma helt utpumpade och lättade. Lyckliga för att vi får komma hem till alla våra nära och kära. En film väntar, för packning och allt annat får vänta tills imorgon. Nu ska vi bara njuta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan iallafall inte säger att ditt liv är tråkig Maria:-0 xxx Kram Jill

Mia sa...

Nej tråkigt är det inte :) Gäller bara att hänga med i svängarna och inte får panik, vilket jag får väldigt lätt :) Viktigast är nu att vi får komma hem, vilket löste sig till slut.

Syns snart kära du!!!

Massa kramar!!!