lördag 25 december 2010

Tomten kom!!!



Ännu en dag uppe i ottan. Idag är kl. 07.00 istället när vi vaknar. Vad är detta!! Sen att kl. var 02.00 inatt innan vi somnade spelar visst ingen roll. Jocke tycker det är så oerhört tyst och mörkt, så han har så svårt att somna om. Stackars honom. Jag har inte varit i LA tillräckligt länge ännu, att jag ska ha svårt för tystnaden här hemma. Men snart ska vi upp till familjen Persberg på julfrukost, så det är bara att vakna till.



Igår julafton var verkligen jättetrevligt. Inte alls så hysterisk som jag trodde den skulle bli. Förmiddagen blev lugn hemma i Torskors hos mina föräldrar. Lunchen åkte vi in och spenderade med Jockes föräldrar. Eftermiddagen delade vi på oss, jag åkte till min kusin i Rödeby och Jocke åkte till sin bror i Östra Torp. På kvällen hämtade vi Jocke inne i stan så att han fick komma med till Rödeby en stund också.




Detta var vår tomte under kvällen "Den dansande tomten" . Min pappa kan det här med att underhålla det vill jag lova. Dock var det lite problem när det skulle läsas på paketen, det hjälpte inte att glasögonen faktiskt var med denna gången. Mormor blev farmor, svärmor blev mamma, pappa blev svärfar, ja här blandades det ihop kan jag säga. Men till slut kom paketen till rätt personer.




Ja Mimmi var den som nog blev mest glad för sitt paket. Har då aldrig sett en hund blir så galen som Mimmi. Helt själv öppnade hon paketet med, genom papper och plast in till ett litet ben. Att hjälpa till? Nej nej det fanns det inte tal om, hon klarade det helt själv.





Ja här har vi då min pappa igen. Men denna gången har han förvandlats från tomte till cool amerikansk... ja jag vet inte vad. Men han är rolig min lilla pappa.



Inga kommentarer: