måndag 15 november 2010

Första steget avklarat




Jag älskar mina morgonpromenader. Det gjorde jag hemma också. När jag bodde inne i stan var Linda och jag iväg 05.30 nästan varje dag, det var så otroligt skönt. Här blir det inte riktigt lika tidigt, men jag försöker ändå komma iväg ganska tidigt. Jag går inne i de små samhällena, då slipper jag trafiken och allt blir så lugnt och tyst.






Idag har jag äntligen fått iväg min ansökan till skolan. Så otroligt skönt. Det tog sin lilla tid att få ihop alla papper. Inte nog med "vanliga" formulär som jag skulle fylla i, de ville också ha gymnasie- och högskolebetyg på engelska, 3 passkort, intyg fån min bank att jag har råd att betala skolavgiften, resultat från mitt toefl-test, ett brev där Jocke intygar att jag får bo hos honom utan att betala med en stämpel från en speciell människa, så att det helt enkelt finns en tredje person inblandad. Men nu är det iväg. Nästa steg är att få tillbaka ett antagningssvar och då kan jag boka tid hos amerikanska ambassaden i Stockholm för intervju för att få visum. Ser inte fram emot det jättemycket, där behöver de ännu mer papper. Men det måste helt enkelt göras.

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: