onsdag 17 november 2010

5 veckor kvar

Jaha då är det 5 veckor kvar tills vi åker hem. Både Jocke och jag längtar så oerhört efter att få komma hem och träffa familj och vänner. Jag längtar ju också lite efter mörkret och julkänslan, vilket jag inte får uppleva ens lite här. Jag försöker, men det går bara inte att få någon julkänsla. Kvällarna blir ju mörka ganska fort ändå, så ljus och sådant funkar absolut. Men det är ändå något som fattas, jag tror att det är att det är sommar fortfarande hela dagarna. Vågar knappt säga detta till er, men jag kan sakna rusket lite. Tror det är det som fattas. Men jag ska kämpa vidare!! Jocke har lovat att vi ska åka och handla lite julgrejer i helgen, så vi kan pynta lite i lägenheten. Sen tog jag ju med mig mina svenska julskivor hemifrån, som det snart är dags att börja spela.



Jockes kompis Viktor var i stan med sin flickvän Nicole, han bor Nashville annars. Viktor har bott i USA lika länge som Jocke och är också från Karlskrona. Så det blev grillning inne hos Rebecca och Terry ikväll. Alltid lika kul att träffa folk från Sverige här borta.




Som vanligt skötte Rebecca allt i köket.





Puss och kram!!!

Inga kommentarer: