tisdag 30 november 2010

Då var det en ny vecka igen

Lite klump i magen var det allt när Jocke åkte till jobbet idag. Efter att kunnat umgås 24 timmar om dygnet de sista 4 dagarna, så kändes det lite jobbigt. Sammanfattningsvis har det varit en väldigt lugn och skön första Thanksgiving. Vi har, som ni säkert märkt, valt att mest bara vara hemma denna helgen. Jag tycker verkligen det är jättekul att åka runt och kolla på saker, för jag känner mig fortfarande som en turist kan jag säga. Men det är bara så här att bestämmer man sig för att åka iväg och göra något, så vet man redan innan att det kommer ta hela dagen. För då får man sitta i trafik halva dagen. Så därför valde vi en helg med massa slapp, film, mysiga promenader, bak och första advent.



Humöret blev bättre ganska snabbt. Först och främst träningen som gör en till en ny människa. När jag kom hem åkte det på bra musik, sen började jag leka hemmafru igen. Det städades, tvättades, donades och plockades. Jag känner mig faktiskt lite som en hemmafru. Ni ska bara veta vilken ordning jag håller i lägenheten, dammas och skuras lite här och var. Men det är bara och njuta, för sen när skolan börjar kommer jag väl klaga på att jag har för lite tid. Man är liksom aldrig riktigt nöjd.

Just nu går jag och väntar på att få mitt besked från skolan så jag kan boka min visum intervju. Jag hoppas verkligen att jag får beskedet innan vi åker hem, annars vet jag inte riktigt hur det ska gå. Blir väl tvungen att ringa till skolan, vilket jag har FOBI för. Man hakar upp sig på så konstiga saker. Jag har absolut inga problem att prata med folk öga mot öga. Men ringa!!! Usch och fy, blir helt plötsligt jätteosäker. Fråga Jocke om han vill ringa vågar jag inte heller, han har en liten tendens att bli lite irriterad när jag frågar sånt. Tror han tycker att jag behöver "öva" på att klara det själv. Men vi får se, jag väntar någon vecka till i alla fall.

1 kommentar:

Alec sa...

"Svensk Hollywoodfru" ;-) hihi
Jag trodde oxå jag skulle bli lite hemmafru nu när jag e mammaledig men så har det inte blivit ännu...man hinner lixom inte med eftersom Neo inte mår så bra :-( men det går ju förhoppningsvis över och då ska jag "hemma-frua" massor :-P hehe

Du och Tobbe kan ta varandra i hand då ;-) han haaaatar verkligen att ringa sånna samtal oxå. Så fort det ska ringas någonstans, om det så är sjukhuset eller telia eller what ever, så blir han helt nervös och jag får ringa... "Du kan det där med att prata mycket bättre", brukar han säga haha

Forts att ha det underbart!
Längtar tills vi kan ses :) och hoppas på att Neo mår bättre då så vi slipper träffas med en skrikbebis :-P

MASSOR av kramar