måndag 1 november 2010

"San Francisco dag 2" 31 Oktober 2010

Denna dag kan sammafattas med ett ord - GOLDEN GATE BRON!! Envisa som vi är båda två, så ville vi ju gå dit. Problemet var bara att när vi gått i 1,5 timme så var helt plötsligt vägen avstängd för reparation. Vi letade förgäves efter en annan väg, men det fanns ingen. Så det var bara att promenera tillbaka. Sammanfattningsvis tog det oss 3 timmar att ta oss till bron, sen spenderade vi nog 1,5 timme där. Så nästan hela dagen gick åt till born, men det var det värt!!!

När vi äntligen hittade rätt väg, så gick den längs med havet ända fram till bron, jättevackert.











Äntligen framme!!!






Planerna var att vi skulle promenera till nästa mål, men vi orkade verkligen inte. Istället tog vi bussen till " Golden Gate Park". En park mitt i San Francisco, som är större än "Central Park" i New York. Den var väldigt vacker, men inte lika vacker som "Central Park", för den slår ingen.






Jag älskar alla små charmiga hus här i San Francisco, så jag kan bara inte låta bli att visa några.







Vi var hemma 16.30!!! Kroppen värkte och jag var så trött att jag slocknade i 2,5 timme. När jag väl vaknade orkade vi inte förflytta oss någonstans, utan låg och kollade på "The Kardashians" och "Americas funniest homevideos" hela kvällen.

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: