lördag 9 oktober 2010

"Mitt favorithak!!!" 8 Oktober 2010

Ungefär bara 10 min promenad från där Jocke och jag bor ligger en helt underbar liten gata full med vintagebutiker, mysiga caféer, mysiga restauranger och andra små butiker. Idag blev det en runda dit efter att Jocke kommit hem från jobbet. Där finns café Aroma som jag bara älskar. Inredningen är helt underbar, drycken är underbar, bakverken är underbara och maten är fantastisk. Lite drygt bara för det kryllar alltid av en massa "innefolk" som man kallar det, vilket innebär industrimännsikor inom filmbranschen och hysteriska hemmafruar. Sen är det ju då väldigt väldigt dyrt, men vi anser att det är det värt någon gång ibland. Hittar man något bord lite avsides så är det helt underbart att sitta där och njut av den vackra inredningen.




Han var gladare än vad han ser ut.





För mig blev det thai latte, som de flesta vet är min stora favorit. Vågar inte ens tänka på hur mycket socker det är i den bara, men sååååååå god är den.




Sen "råkade " vi också hamna i en superhärlig ost- och vinaffär, där de började bjuda oss på massa goda ostar. Alltså kunde vi ju inte låta bli att handla lite ost också. Det blev roquefortost, goudaost som var 3 år gammal och truffelost, visst låter det exklusivt!? Så nu blir det ostbricka imorgon kväll.




På kvällen blev vi inbjudna till Rebecca och Terry på middag. Rebecca bakade gourmetpizza och jag ska vara ärlig, jag har aldrig ätit så god pizza i hela mitt liv. Vi försöker få henne att öppna sin egna restaurang för att hon gör så ljuvlig mat. Hon är superduktig!!!




Idag har det verkligen varit en helt underbar dag!!!

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: