fredag 15 oktober 2010

"Manikyr... kan ni tänka er detta!!??" 14 Oktober 2010

Det har uppstått en lite dryg grej med min ansökan till College. Eftersom jag har betyg från högskolan i Kalmar, så trodde inte jag att det behövdes några betyg från gymnasiet i min ansökan. Så jag har inte översatt några gymnasiebetyg. Nu visar det sig så kul att det vill de visst ha... bla bla bla. Då är bara frågan. Behövs det då också en stämpel och en underskrift från rektorn på Chapman. Förmodligen!!! Annars hade jag ju lätt kunnat översätta dem här. Nu får jag nog skicka mina betyg till CIS, som översätter dem, som sedan skickar de till mina föräldrar, som sedan får åka in till skolan och få en underskrift och sedan då skicka dem till mig. Ansökan ska vara inne om 2 veckor. KUL!! Förhoppningsvis är de snälla och låter mig komplettera med betygen några dagar senare. Återkommer mer om detta.

Mitt i all stress ringde Rebecca och frågade om jag ville följa med på en liten handla turné. Det ville jag hemskt gärna. Så först hamnade vi på ett gigantiskt affär som var mer som en grossist. Alla förpackningar var gigantiska, men billiga.



Det här är mina favoritchips, den här påsen var gigantisk. Men jag köpte inte den... nej,nej... 6 kilo ska bort först.



Sen fortsatte vi till några affärer till för att avsluta.... håll i er nu.... hos en nagelsalong för manikyr och pedikyr. Ingen pedikyr för mig tack, sa jag som är världens kittligaste och manikyr... ja du ser själv, så visade jag mina naglar för Rebecca. Ja men de kan göra det på dig också, sa hon. Jaha, visst men de kommer börja gråta när de ser mina naglar. Åhhhh, so short.... var kommentaren när jag satte mig i stolen. Fick ju även välja en färg till naglarna, vilket jag då valde en transparent färg, så att de bara skulle va lite blanka. Så sista kommentaren blev då istället. Åhhh, no colour.... so natural. Där satt jag bland alla uppsnoffsade amerikanskor med röda och neonrosa naglar och kände mig inte jättehemma. Men naglarna, de blänker så fint.



Nu är det städning som gäller här hemma, men jag måste ju akta mina fina naglar. Sen ska jag försöka ta tag i min ansökan igen.

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: