söndag 5 september 2010

"Ibland har man helt enkelt för höga krav på sig själv" 5 September 2010

Har suttit och pluggat hela förmiddagen. När jag känner att jag inte riktigt har kontroll på situationen, kan jag få en oerhört obehaglig känsla inombords. Det fick jag idag när jag insåg att jag aldrig kommer att kunna plugga tillräckligt på detta prov. Provet är nämligen inte upplagt så att man blir förhörd på glosor och grammatik, utan det består av fyra delar, läsa, lyssna, skriva och prata. Provet kan handla om vad som helst inom ett ämne som förekommer på college. Så det kan både bli jättelätt och jättesvårt. Sen ska jag då läsa och lyssna på texter som jag därefter ska svara på skriftligt och muntligt. Alltså kan det handla om precis vad som helst. Det är då den jobbiga känslan kommer. Att jag inte ska kunna svaren och misslyckas. De höga kraven på sig själv. Då går det inte att plugga alls, helt omöjligt att fokusera på en del när ens tankar är någon annanstans.

Men min Jocke är så underbar. Han menar att även om jag skulle misslyckas så är det ju inget som förändras, jag reser ju ändå om tre veckor. Sen är det bara att ta nya tag och antingen göra provet igen eller helt enkelt plugga lite engelska till våren. Allt kommer att lösa sig! Innerst inne vet jag också det, men jag har alltid haft en tendens att oroa mig lite för mycket. Nu går jag dit på lördag och gör mitt bästa, så får vi se hur det går.

Hann också med en glass med Maria och Kalle Bus idag i det fina vädret. Så himla skönt att få en paus och rensa tankarna lite.





Måste bara visa den fina regnbågslaxen som min bror fångade idag. MUMS!!



21 dagar kvar!!!

Puss och kram!!

Inga kommentarer: