söndag 25 juli 2010

"Tjejligan återförenad" 24 Juli 2010



Inatt när jag vaknade och fick gå upp och stänga fönstret för att det var storm och ösregn tänkte jag; Neeejjjj vi ska på Winnerbäck imorgon, men det går säkert över. Idag på morgonen när jag vaknade tänkte jag; Neeejjjj vi ska på Winnerbäck ikväll, men det går säkert över. Men efterhand som dagen gick fick vi börja ändra taktik lite. När Eva-Lena och jag var på stan idag och det bara fortsatte att vräka ner insåg vi till slut att vi nog kommer få gå på konsert ikväll i ösregn. Så vi gick och köpte regnponcho och gummistövlar. Det tog en stund innan jag köpte stövlarna. De kostade 300 kr, vilket jag tyckte var väldigt dyrt. Men likadant där insåg jag att det går inte att åka till Brunnsparken i tygskor, för då skulle jag frysa ihjäl. Nu kan jag säga att jag är väldigt glad att jag köpte dem, för oj vad blött det var.

Visst är de fina!!



Äntligen är Eva-Lena här på besök. Stannar en hel vecka gör hon också. Jiiipppiiieee!!!




E-L och jag värmer oss lite efter en hel dag på stan i ösregn. Sen lagade vi mat!! Vi hade ju egentligen tänkt oss en picknick i solskenet medans vi lyssnade på Winnerbäck. Men nej då, nu fick det bli middag innan vi åkte istället.





Mot Brunnsparken!!!




Linda behövde ta ut pengar på vägen, så vi stannade uppe på torget. Då säger Linda; vi får åka till en annan automat istället. Varför frågar vi. För den funkar inte här säger hon då och pekar på parkeringsautomaten som ni ser på bilden. Vilket vi alla brister ut i skratt och tycker det är sjukt roligt. Då upptäcker Linda också att det inte riktigt är rätt automat.







Idag när jag höll på att vela om att köpa mina stövlar, så sa mamma att jag kunde ta plastpåsar på fötterna. Är du inte redig tyckte jag, det kan jag ju inte ha. Nej, nej... sa mamma. Men det fick jag ju bevis på, att det funkade visst. Jag lovar att mamma kommer att säga, vad var det jag sa, när jag visar bilden.



Vi tänkte vi skulle ta lite roliga kort när jag och Maria hoppar i vattenpölen. Det gick inte riktigt som jag tänkte mig. Jag tappade nämligen balansen och var inte långt ifrån att ligga raklång i vattenpölen. Jag lyckades ta emot med händerna och stå kvar i en snygg brygga. Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig, men Maria kom snabbt till räddning.









Som vanligt mötte även lillebror oss ute.




59 dagar kvar!!!

Puss och kram!!!

Inga kommentarer: