tisdag 21 januari 2014

Elnas dag helt och hållet!

Ingen träning idag, inget kul! Men jag försöker tänka positivt! Första dagen utan att känna av min hals, så imorgon smäller det!

Så istället har jag fått en hel dag helt åt min lilla tjej istället. Vi började på öppna förskolan där det åktes rutschkana. Inte en gång... en miljon gånger och lika kul varje gång. Ska se om Jocke går med på att köpa hem en liten rutschkana. Tror inte det! Nej aldrig i livet, räcker att det finns på öppnis!

Hemma sovs det i 1,5 timme och jag njöt. Så otroligt skönt med egentid mitt på dagen. Jocke har fått mig tennisintresserad så jag fastnade framför Australian open.

Därefter läsa böcker, kast med bollar, läsa böcker några gånger till. Det är tur barn inte snöar in på saker och samma böcker om och om igen. Men idag var det Elnas dag, så hon har fått bestämma. Hon till och med lade Chucky (dockans namn enligt Sofia) i docksängen och vaggade honom. Vad har hänt! När blev hon så stor och medveten i leken. Hjälp!

Innan Jocke stack iväg på tennis, blev det kvällsbad. Vi får inte plats i badkaret med henne längre, så hon får bada själv. Till hennes lycka! Att bada har blivit så mycket roligare sen mamma och pappa försvann ur badkaret.




Inga kommentarer: