onsdag 2 oktober 2013

Det är ok att ta det lugnt på lugna dagar!

Elna och jag har haft några riktigt lugna dagar. Ibland kan jag verkligen ha svårt att uppskatta dessa dagar, vilket låter jättehemskt. Jag har svårare att koppla av hemma, istället blir jag stressad av alla "måsten", vilket sen i sin tur leder till dåligt samvete av att jag inte ger Elna tid.

Men jag jobbar på det! Minst 2-3 dagar i veckan försöker jag bara vara hemma och ge Elna min tid. Det finns inga "måsten", inte i vårt hem i alla fall. Inga "måsten" som ska ta tid från Elna. Ju äldre Elna blir så märker jag däremot att hon uppskattar mer och mer att utforska världen för sig själv och då kan jag ibland passa på att fixa saker.

Vilka problem! Egentligen är det sinnessjukt. Men så här känner jag!




Idag har vi i alla fall njutit av det fina vädret med långpromenad, samt lite gungande i lekparken. Eftermiddagen har Elna tillbringat med att stå mot olika saker. Det är det hon vill göra just nu! Stå och prata för sig själv!



Inga kommentarer: