måndag 9 september 2013

Att ha sömnbrist är som att vara bakfull!


Idag har varit en av få gånger jag lidit av sömnbrist sen Elna kom. Jo jag vet, vi har tur! Men i alla fall, Elna har dragit på sig en rejäl förkylning. Detta innebar att hon inte kunde sova inatt, eftersom hon inte kunde andas genom näsan. Kl. 02.00 kollade jag på klockan sista gången. Då hade jag säkert varit uppe 15 gånger. Efter det berättade Jocke att jag var helt däckad! Elna hade panikskrikit och jag bara sov. Alltså fick Jocke gå upp. Jag brukar gå upp när Jocke jobbar eftersom jag kan sova när Elna sover, men där tog det stopp.

Detta har lett till att jag varit som bakfull! Sova har jag inte vågat göra eftersom jag var rädd att sova så hårt att jag inte hörde Elna. Så det fick bli en löptur med vagnen istället. Jag var ju tvungen att hålla mig vaken och jag måste ju gå ner i vikt. Två flugor i en smäll!

Inga kommentarer: