söndag 11 augusti 2013

En dag ute på Ekerö!

Vad ska man säga! Vi har så många fina vänner runt omkring oss! Idag var det dags att åka till familjen på Ekerö för att vi skulle lämna tillbaka en massa mammakläder som jag fått låna och en massa saker som vi fått låna till Elna. Inte nog med det! När vi kommer dit så är bordet dukat med en himla god lunch. Egentligen borde det nog varit vi som bjöd dem! Är bara så glad för alla generösa och goa människor vi känner.

Även här finns det ett slott i närheten och där ett tårtcafé, vilket vi gärna ville besöka. Det sorgliga var bara att när vi kom dit var alla tårtorna slut, utom en sort. Där försvann hela meningen med besöket. Men vi fick istället gudomligt god glass och gick nöjda därifrån ändå!


Hemma igen skulle jag slå på stort och laga "Sanslöst god ärtrisotto", vilken också blev väldigt god. Av Jocke fick jag betyget det godaste jag någon gång lagat. Så ikväll är det inte utan att jag lägger mig lite extra stolt!

Inga kommentarer: